kembang semangkuk !

Salam 1 Malaysia.... Apa khabar hari ni? Ada baikkah? Bagus la kalo ok.

Hari ni aku nak cite psl hal smlm. Smlm aku dan suami pegi beli peti sejuk baru. Bkn kami saje2 nak beli tp peti sejuk lama dah rosak :( Siapa punya angkara? Hihihi.... Ade la org tuuuu....... Mula2 nak ketuk ais yg dh menebal kt bhgn freezer tu. Mklm la.... Peti sejuk lama tu yg biase2 je. Second hand lak tu. Ketuk punya ketuk terketuk lak kat bhgn gas. Berasap jap peti sejuk tu dgn bau gas yg boleh meloyakan tekak.

Kami terkejut beruk gak masa tu. 2 hari lps tu peti sejuk dah tak sejuk dah. Abis mknan segera yg kami beli rosak. Baunya... ya ampunnn.... tak sedap sungguh dihidu. Lps tu scr tiba2 aku membuat kptsn utk membeli peti sejuk baru. Si dia setuju. Kami beli share. Jenama biase2 je. Toshiba. Harga RM1O30. Ok la kan....

Dgn tak semena2, semasa si dia sdg sibuk menulis form utk memiliki peti sejuk tu..... Tauke kedai tu tego... Dia tanya aku ni wife dia ke? (Ayahanda). Dia mengiakan. Lps tu kan kan.... Hihihi.... Malu lak nak cite.....

Tauke tu ckp mudanya aku dah kawin. Hihihi.... Dia tnye umo aku bape. Aku senyum. Tauke tu teka umo aku. Dia kata aku nmpk cam 16 thn. Paling tua pon 18 thn. Ngeee....... Si dia kt sblh aku ketawa bsr (jeles kot). Hihihi. Pastu aku kt umo aku 27 thn. Tauke tu terkezut. Dia mcm tak caye dgn umo aku. Dia kata aku muda lg. Hahaha....

Makin galak si dia kt sblh aku ktw. Si dia kt jgn puji sgt aku ni.... Hihihi...... Pastu tauke tu tnye umo si dia plak. Tauke tu teka 30 thn ke atas. Aku lak yg ketawa. Hahaha..... Mmg betul la tu..... Kelakar2..... Lepas ni ada modal la nak kenakan Ayahanda Bikers. Hihihi.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...