Peringatan Untuk Diri Sendiri

Yang sebenarnya, aku sudah serik. Serik bila mengenangkan apa yang aku lakukan semacam tidak dihargai. Jadi, daripada aku berpenat lelah membantu apa yang mereka tidak pernah hargai, lebih baik aku membantu orang2 yang sepatutnya menjadi hak mereka. Hmm... hidup ini bukan mudah seperti yang disangkakan. Terlalu banyak cabaran yang harus ditempuh. Yang nak cari jalan mudah tu senang2 je kan... Manusia... Aku dah muak dengan janji2 yang susah nak ditepati. Sekali terkena aku akan ingat sampai bila2. Semua yang berlaku dulu aku halalkan tapi sekarang aku mesti berjaga2 berdasarkan pengalaman masa lalu.



* apa yang aku tak halalkan ialah duit dan barang aku yang hilang. memang dah jadi duit haram. kalau makan ia akan menjadi darah daging si pencuri. Kalau guna untuk keperluan lain hidup tak akan berkat sampai bila2. Tak akan senang sampai bila2. Bila hidup tak pernah senang tu kau pikir la balik apa yang kau dah buat. Dan aku berharap kebenaran akan datang dan masa tu kau akan malu besar.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...