Guru Malaysia



Assalamualaikum.


Ehem ehem... Hari ni Cikgu Faiz nak nyanyi lagu sikit sempena Hari Guru semalam :)

Jom nyanyi sama-sama yea.... sorry kalau pitching ke laut :D


Kami guru Malaysia 
Berikrar dan berjanji 
Mendidik dan memimpin 
Putra putri negara kita 
Pada Seri Paduka 
Kami tumpahkan setia 
Rukun Negara kita 
Panduan hidup kami semua 
Di bidang pembangunan 
Kami tetap bersama 
Membantu, membina 
Negara yang tercinta 
Amanah yang diberi 
Kami tak persiakan 
Apa yang kami janji 
Tunai tetap kami tunaikan 
Tunai tetap kami tunaikan !!








4 comments:

syafiqakarim said...

dulu selalu dgr cikgu2 nyanyi lgu ni
hihi..selamat hr guru

Nurul Faiz Bikers said...

@syafiqakarim
tq dear...

WangsaBlogger.Com said...

selamat hari guru untuk semua warga pendidik..

Satu masa dulu, guru adalah profesion yang amat dihormati. Saya masih ingat, kalau didenda kat sekolah atau dirotan, saya takut nak beritahu kat org tua. Sebabnya lagi teruk saya kena dengan diorang.

Tapi mentaliti org zaman sekarang dah berubah. Terlalu memanjakan anak.

Nurul Faiz Bikers said...

@WangsaBlogger.Com
tq... mak bapak zaman sekarang terlalu caring dekat anak dorang. tu pasal jadi macam tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...